Borlängen jälkeen sain krohisevan kutoslootan tilalle
Ami8-laatikon Dyanen moottorin jatkeeksi. Vaihtokauppa
edellytti tutustumista Ami8 rakenteeseen joka osoittautui
minulle ihan uudeksi tuttavuudeksi. Kiva.Lupasin nimittäin sangen kevytmielisesti
fixata kiinni jumittuneet jarrut kauan tallissa seisseestä farmari amista.
(Ami on myytävänäkin jos jotain kiinnostaa. Tumma vihreä. Tukholmassa)
Takapäät menivät suht. normaalisti mutta etupään jarrut!
Aloittelin oikeanpuoleisen kanssa kätilön työtä. tunti..kaksi..
Homman jälkeen kuin kissan raapimana. Tunsin oloni hiukan idioottimaiseksi.
Ehkä lokasuojat olisi saanut pois? Olisinko päässyt jollain muulla tapaa
helpommalla. Kuvittele nyt vaikka laittavasi sitä jarrukenkien jousta,
niin, mitä tahansa jousta siellä, paikoilleen pienen pienen reiän kautta
jossa vetari köllöttelee seurana.
Amin rakenneosoittautui erinomaisen paljon "brittiläis-tyyliseksi".
Ei niin minkäänlaista asentaja-myötämielisyyttä ollut suunnittelijalta herunut.
Jos 2cv oli suunnattu tee-se-itse mekatsuille maaseudulla, niin
oliko urbaanisuus jo päässyt Amin myötä läpi näin voimakkaasti?
Amin ulkoasussa on tyylikkyyttä kuin Haute Couture -vaatteissa.
Ei Pariisilaisen kai tarvitsekaan jarruremppaa itse tehdä jos sen voi
algerialainenkin tehdä?